IT-ulkoistuskonsepti

Olemme jokaiselle 5-250 henkilön yritykselle sopivan, koko ICT-infran käsittävän ulkoistuskonseptin.

Konsepti jakaantuu asiakkaan työntekijän työn mielekkyyden kasvattamiseen ja työn tehokkuuden kasvattamiseen (työntekijän infra) sekä yrityksen oman infran muokkaamiseen tähän sopivaksi (yrityksen infra).

Kokonaisuuden hinta on noin 2.000€ vuodessa / työpiste ja sisältää mm. seuraavat:

picture-square

Työntekijän infra

 

Työntekijän tietokone ja etäkäyttö

Työntekijä valitsee mieleisen tietokoneen, esim. ultrakevyt kannettava, tehokas työasema tai kosketusnäytöllinen upea kannettava tietokone.
Kone varustetaan ajatasaisilla toimisto- ja etätyöohjelmille, jolla työn tekeminen on mukavaa ja helppoa. Kone käynnistyy aina alle 20 sekunnin, ja se on tyylikäs HP:n tai Applen huippumalli.
Tietokoneessa on viimeisimmät virustorjunnat, mahdollisuus kiintolevyn kryptaamiseen, paras MS Office –paketti, se on etävarmistettu ja hajoamis-/häviämistilanteessa sen data on palautettavissa nopeasti.

Työntekijä saa käytön tukea 24/7 helpdeskiltä ja etäyhteys käyttäjän koneelle rakentuu alle minuutissa kun työntekijä on tunnistettu. Tietokoneet vaihdetaan uusiin kolmen vuoden välein.
Tietokoneissa on käytön aikainen on-site takuu, tarvittaessa huoltomies tulee jopa hotelliin korjaamaan rikkoutunutta konetta!

Työntekijät saavat lisäksi ladata uusimman Office –paketin ja virustorjunnan jopa neljään muuhun päätelaitteeseen, vaikka kodin kannettavaan, iPadiin tai matkapuhelimeen, eli etätyötä voi tehdä helposti myös kotikoneilla.

Työntekijän mobiilit yhteydet ja puheratkaisu

Työntekijä valitsee mieleisen puhelimen Nokian, Samsungin tai Applen malleista.
Puhelimeen valitaan sopiva Elisan data- ja puhepaketti ja se integroidaan osaksi yrityksen puhelinjärjestelmää.

Puhelimella otetaan myös tietokoneen etäyhteydet tarvittaessa sekä osallistutaan yrityksen Lync –videoneuvotteluihin.
Yrityksen käyttämistä järjestelmistä riippuen työntekijä voi käyttää yrityksen ERP/CRM –sovelluksia suoraan puhelimesta ja sillä pääsee käsiksi yrityksen yhteisiin dokumentteihin. Hajoamis-/häviämistilanteissa sen data voidaan etätyhjentää ja sen data on palautettavissa nopeasti uuteen puhelimeen.
Kokonaisuus sisältää yrityksen puhelinvaihderatkaisun, kotimaan matkapuhelinliikenteen, kotimaan 4G –datan sekä edulliset yhteydet sekä puhelut ulkomailla. Puhelinkoneet vaihdetaan uusiin kahden vuoden välein henkilöstölle. Puhelimiin on neuvoteltu edullinen korjauspalvelu vahinkotilanteissa ja kaikissa puhelimissa on sopimusaikainen takuu.

Yrityksen infra

 

Yrityksen Pilvipalvelut ja palvelimet

Yrityksen sähköpostijärjestelmä viedään Office 365 Pilvialustaan, josta löytyy aina uusin MS Exchange sähköpostijärjestelmä parhailla tileillä.
Alustasta löytyy valmiina myös yrityksen dokumenttien jakopalvelu (MS Sharepoint), etäneuvottelujärjestelmä (MS Lync), sisäinen kommunikointijärjestelmä (MS Yammer) sekä yrityksen käyttämät omat sovellukset (MS Azure). Järjestelmässä on kapasiteettia 2 x enemmän valmiina kuin yritys siirtohetkellä tarvitsee, ja kapasiteetin määrä kasvaa jatkuvasti.
Office Management suunnittelee ja toteuttaa taustainfran ”muuton” Office 365 –alustaan ja Azureen sekä vastaa sen toimivuudesta 24/7 valvonnalla. Palvelut rakennetaan 12 kk:n sopimuksilla kerrallaan, ja käyttäjämäärä / kapasiteetin määrä voi vuoden sisällä nousta tai laskea ilman pelkoa hinnan muutoksista.

Yrityksen muu taustainfra

Yrityksen pääkonttorin ja mahdollisten aluekonttorien toimistoinfra vakioidaan jotta se mahdollistaa tehokkaan toimisto- ja etätyöskentelyn. Toimistojen Internet –liittymät vakioidaan parhailla SHDSL / valokuituliittymillä, ja palomuurit, kytkimet ja WLAN –tukiasemat rakennetaan kestämään lisääntynyt verkkoliikenne.
Yrityksen vierailijoille rakennetaan oma vierailijaverkko. Verkko on helposti etähallittavissa ja Internet –liittymä on kahdennettu nopean 4G –verkon avulla. Vierailijoiden Internet –liikenne voidaan ohjata automaattisesti 4G –verkon kautta ulos, jolloin yrityksen ja vierailijoiden tietoliikenne kulkee eri kanavaa pitkin.
Yrityksen tulostimet ja monitoimilaitteet vaihdetaan palvelemaan yrityksen dokumenttien tuottamista ja tallentamista. Kopiokoneelta voi skannata suoraan Sharepoint Pilvi-kansioon, ja yrityksen etätyöskentelijä voi tulostaa suoraan toimiston koneelle.
Neuvotteluhuoneessa vierailija voi tulostaa Internetin kautta suoraan käytävän kopiokoneelle, jolloin turha dokumenttien lähettäminen isännälle jää pois.

Toimitamme tarvittaessa myös yrityksen AV –järjestelmät, ylläpitää niiden toimivuutta ja opastaa asiakkaan henkilöstöä niiden käytössä. AV –laitteet voivat olla esim. videotykkejä, isoja TFT –screeneja, videoneuvottelujärjestelmiä, musiikintoistolaitteita, aulan LED-näyttöjä tai mitä tahansa verkon aktiivilaitteita. Autamme niiden valitsemisessa, käyttöönottamisessa, käytön aikaisesta tuesta ja hävittämisessä.

Office Management IT-ulkoistukonseptin muut huomioitavat asiat

 

Laskutus

Kokonaisuuden budjetäärinen hinta on n. 2.000€ vuodessa per työpiste. Tarkka hinta saadaan laskettua alle ½h kestävän palaverin aikana, ja hintaan vaikuttaa valitut komponentit, puhelinmallit, liittymien puhe- ja datamäärät, aluekonttorien määrä, dedikoitujen ja valvottavien palvelinten määrä.
Edullisimmillaan kokonaisuuden hinta on noin 1400€ vuodessa per työpiste ja ihan kalleimmillaan 2500€/työpiste/vuosi.

Laskutusjakson asiakas voi valita 1, 2, 4 tai 6 kertaa vuodessa. Palveluiden tarkistuspiste on kerran vuodessa, lisälaitteet ja mobiiliyhteydet lisätään toimituksen yhteydessä.
Office Management laskuttaa kaikki palvelut, Elisa laskuttaa mobiili- ja datayhteydet ja rahoitusyhtiö Siemens Finance laskuttaa laitteet. Office Management palvelut ja Siemens leasinglaskut on mahdollista saada samalla laskulla ja viitteellä.

Muutosprojekti

Ennen IT-ulkoistuskonseptiin siirtymistä yrityksellä on pohjalla nykyinen IT-infra. Taustalla on usein useita toimijoita ja hankintoja vuosien ajalta. Voimme ylpeänä kertoa heti, että olemme muutosprojektien ammattilainen. Takana on jo yli 1.000 IT-muutosprojektia ja enää harvoin tulee mitään yllättävää vastaan.

Jokaiseen projektiin suhtaudumme asiaan kuuluvalla intohimolla ja halulla saada asiakkaalle uudet tietokoneet, puhelimet ja taustainfra käyttöön nopeasti ja käyttäjän aikaa mahdollisimman vähän tuhlaamalla.
Nopea ja onnistunut projekti on ehdottomasti sekä asiakkaan että meidän etu.

Projekti valmistellaan hyvin teknisellä kartoituksella ja asiakas aina hyväksyy projektisuunnitelman ennen käyttöönottoprojektia. Itse käyttöönoton aikana asiakkaalle tuodaan valmiilla imagella varustettu laite työpöydälle ja vain asiakkaan koneen oma data siirretään uuteen koneeseen – tavoitteena on että alle ½ tunnin uusi kone on jo käyttäjän käytössä.

Vanhat laitteet

Yleensä yrityksellä on käytössä nykyisiä tietokoneita, puhelimia tai verkon aktiivilaitteita. Mikäli nykyinen kalusto osoittautuu IT-ulkoistuskonseptin kannalta käyttökelpoiseksi tuotteeksi, voidaan sitä hyödyntää täysimääräisesti, ja se huomioidaan palvelun hinnassa. Kun kyseistä tuotteesta joskus aika jättää, toimitetaan asiakkaalle käyttöön vastaava Office Management –konseptin laite.

Kun taas konetta ei kannata hyödyntää on asiakkaalla mm. seuraavat vaihtoehdot:
1. Asiakas pitää vanhat koneet varakäytössä tai esim. harjoittelijoiden tms.
2. Asiakas antaa ne työntekijöille kakkoskoneiksi tai kotikoneiksi
3. Bitify ostaa vanhat laitteet. Mallissa ostohintaan vaikuttaa laitteen ikä ja ostohinta.
4. Vanhat laitteet tyhjennetään ja annetaan hyväntekeväisyyteen

Käytön opastus ja ylläpito

IT-ulkoistuksen tärkeä kivijalka on se, että työntekijät osaavat hyödyntää systeemejä tehokkaasti. Kaikki omat tutkimukset osoittavat suoraan, että koulutettu ja motivoitunut työntekijä käyttää >50% vähemmän aikaa dokumenttien etsimiseen, tukipalveluun tai muuhun, työn tavoitteiden kannalta ei-olennaisiin asioihin.
Tämä lisää työn tuottavuutta, mielekkyyttä ja työnantajayrityksen kilpailukykyä.

Office Management kouluttaa aina asiakkaan käyttäjät välittömästi käyttöönottoprojektin päättyessä pitämällä työntekijöille koulutustilaisuuden. Siinä käydään läpi mm. salasanakäytäntöjä, uuden Office –paketin oleellisimmat muutokset vanhaan verrattuna, lomavastaajien käytön, uusien palveluiden käytön (esim. Lync ryhmätyökalut, Yammer, Sharepoint jne), uusien puhelimien ydinominaisuudet jne. Koulutustarve määritellään aina projektisuunnitelman yhteydessä ja samalla valitaan koulutuksen painopisteet.
Käyttöönoton päätyttyä yrityksen käyttäjät siirtyvät Office Managementin 24/7 tukipalvelun ja etähallinnan piiriin. Aina kun käyttäjä tarvitsee apua, saa hän sitä nopeasti puhelinpalvelun, chat –palvelun, oman asiantuntijan tai sähköpostin kautta. Meille on tärkeää tuottaa käyttäjälle tunne, että tuki on 20 sekunnin päässä päätöksestä ja apu on koneellasi alle minuutissa siitä, kun puhelimeen vastattiin.

Onko tästä yritykselleni mitään hyötyä ja miten voin vertailla Ulkoistuskonseptinne hintaa ja hyötujä nykyiseen systeemiin?

Helposti. Ota rohkeasti yhteyttä ja pyydä meiltä ilmainen vertailulaskelma.
Alle 30 minuutin puhelinkeskustelun tai paikan päällä käynnin jälkeen sinulla on selkeä laskelma paljonko maksat nykyisestä IT-infrasta ja paljonko Office Managementin IT-ulkoistuskonsepti maksaa.
Tulet yllättymään siitä, että yleensä Office Managementin konsepti on 10-30% edullisempi kuin mitä nyt joka tapauksessa maksat.

Ihan totta – tämä on aina edullisempi tapa hankkia ja ylläpitää oma IT-infra. Syynä siihen on se, että Pilvestä tuotettuna IT-infra on aina edullisempaa kuin paikallisesti tuotettuna.
Toinen syy on se, että vakioitu IT-infra yhdistettynä koulutettuun & motivoituneeseen henkilöstöön tuottaa murto-osan aikaisemmasta tukimäärästä. Tähän kietytyy myös Office Managementin liikeidea: Rakennamme toimivia IT-ympäristöjä edullisemmin, kuin asiakas pystyy itse tuottamaan. Missiomme on lopettaa maailmasta turha IT-tuki.

 

Löydät täältä useimmin kysytyt kysymykset koskien ulkoistusta.

Verkostoidu kanssamme, kuten monet jo tekevät

531 seuraajaa Seuraa meitä Facebookissa 26 seuraajaa Seuraa meitä Twitterissä 113 seuraajaa Seuraa meitä Linkedinissä

Jätä soittopyyntö

Haluatko pikaisen yhteydenoton myyjältä? Jätä numerosi, soitamme sinulle takaisin!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.