Liitot ja yhteisöt

Case: Iholiitto Ry

sirpa_pajunen-e1358762213434

 

Iholiitto etsi varmaa ja luotettavaa palveluntarjoajaa uudistamaan niin IT- kuin puhelinjärjestelmäänsä. Apu löytyi Bitify:stä.
Heti työssään aloittaessaan Iholiiton toiminnanjohtaja Sirpa Pajunen huomasi epäloogisuutta heidän järjestelmissään. ”Meillä oli kaksi eri puhelinjärjestelmää: toinen keskusliitolle ja toinen eri kaupungeissa sijaitseville neuvontapisteillemme.
Järjestelmät eivät edes keskustelleet keskenään, ja laitekanta alkoi myös olla vanhaa. Muutostarpeemme oli siis hyvin käytännönläheinen ja asiakaslähtöinen”, selittää Pajunen syitä IT-asioiden uudistamiselle.
Pajunen lähti liikkeelle ottamalla yhteyttä yrityksiin, jotka olivat olleet aiemmin heihin yhteydessä. ”Kun Bitify sitten sanoi voivansa hoitaa kaiken, päätimme lähteä heidän matkaansa”, Pajunen sanoo.

Palveluntarjoajalta odotettiin kaikkein eniten vastuunottoa. ”Meille oli tärkeää, ettemme joudu kantamaan huolta IT-asioista, vaan on joku muu taho, joka sen hoitaa”, Pajunen selittää. ”Helpdesk on selkeä paikka, johon ottaa yhteyttä, jos
jotain ilmaantuu”, hän lisää.
Bitify:tä Pajunen luonnehtii ihmisen kokoiseksi toimijaksi ja helposti lähestyttäväksi. Kun tulee ongelma, siitä tehdään selvityspyyntö. Bitify kuittaa sen, ja ottaa asian haltuunsa. Ongelman selvitettyään Bitify:ltä ollaan vielä yhteydessä, varmistaen kaiken olevan kunnossa. Pajunen arvostaa erityisesti juuri sitä, että asiakkaasta pidetään huolta. ”Olen oppinut luottamaan, että kun kuittaus tulee, niin kyllä se asia selvenee”, Pajunen sanoo tyytyväisenä.

 

Case: Suomen Terveydenhoitajaliitto STHL Ry, asiakkaana huhtikuu -12

Terveydenhoitajaliitto päätyi ratkaisuun koska saa kaikki palvelut yhdestä paikasta. Tero oli sopiva henkilö innostamaan päätöksen tekoa.
Tero avasi hyvin mitä palveluun kuuluu ja osasi selvittää asioita maanläheisesti ja niin että maallikko ymmärtää. Yhteistyö on ollut mukavaa ja luontevaa, kaikilla vastuuhenkilöillä on ”kasvot”.

 

Case: Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa

Merja_Jokinen_small

SYT-kassalla toiminnallisuus, systemaattisuus ja sujuvuus kustannussäästöjä olennaisempaa
Työttömyyskorvausten maksatusta varten Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassalla on oma ohjelma. SYT-kassalla ei ole varsinaista omaa palkattua ATK-tukihenkilöä.
Ongelmien ilmaantuessa he ovat turvautuneet oman, muuta kuin pääsääntöisesti ATK-asioita hoitavan työntekijän tai maksatusohjelmiston toimittajan apuun.

– Puhelinjärjestelmämme uusimisesta on puhuttu jo jonkin aikaa. Hallituksemme jäsen oli kuullut Herlevi Capitalista ja sen kokonaistarjonnasta aiemmin, joten hallituksessa otettiin esille myös IT-laitteiden uusiminen, kertoo kassanjohtaja Merja Jokinen. Toimiston ja henkilökunnan määrän kasvaessa, tietokoneita ja kopiokoneita oli ostettu kulloisenkin tarpeen mukaan. Laitteiden uudistamisessa ei lähdetty nyt hakemaan ensisijaisesti rahallisia säästöjä kuukausikustannuksiin.
Olennaisempaa oli laitteiden ja ohjelmien toiminnallisuudet, sekä systemaattinen käyttöönotto ja sujuva tukipalvelu.
– Vaikka minulla oli illuusio helposti menevästä käyttöönotosta, ennakoin silti stressiä. Kaikki sujui kuitenkin keskimäärin hyvin. Asetusten kanssa vaadittiin erityistä säätämistä, johtuen pääosin yhteensopivuudesta maksatusjärjestelmämme ja salaustemme kanssa.

Käyttöönottoon liittyvää koulutusta Jokinen piti hyvänä. Hän totesi, että opitun omaksuminen ja käytäntöön siirtäminen vaatii jokaiselta työntekijältä ja käyttäjältä omaa uteliaisuutta ja aktiivisuutta. Bitify-konseptin myötä SYT-kassalla on nyt kaikki valmiudet myös pilvipalveluiden hyödyntämiseen.
Kumppanuus Herlevi Capitalin kanssa vapautti ATK-asioita oman toimensa ohella hoitavan henkilön resurssit siihen työhön, jossa hän on parhaimmillaan.
– Minulla on 100 %:n luotto Bitify-tiimiin.  Minulle ja koko kassan toiminnalle on tärkeää, että homma toimii eikä minun tarvitse olla huolissaan, kiteyttää Jokinen.

Verkostoidu kanssamme, kuten monet jo tekevät

531 seuraajaa Seuraa meitä Facebookissa 26 seuraajaa Seuraa meitä Twitterissä 113 seuraajaa Seuraa meitä Linkedinissä

Jätä soittopyyntö

Haluatko pikaisen yhteydenoton myyjältä? Jätä numerosi, soitamme sinulle takaisin!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.