Blogi

Blogi

17 02.2015

Tuhlaako järjestösi rahaa turhiin IT-kustannuksiin?

Lisätty kategoriaan Blogi, IT-ulkoistus kirjoittajalta Miia Kaarakainen

Meistä jokainen on osa jotain järjestöä, säätiötä tai yleishyödyllistä organisaatiota. Lapsemme pelaa seurassa jalkapalloa, kuulumme palkansaajajärjestöihin, seurakuntiin, lahjoitamme rahaa hyväntekeväisyysjärjestöille, maksamme golfseuralle jäsenmaksuja ja niin edelleen. Tiesitkö, että juuri sinun rahoillasi järjestöt rahoittavat toimintaansa? Ne saavat rahaa vuosittain myös Raha-automaattiyhdistykseltä, ehkä kirkolta ja valtiolta.

Mihin järjestö käyttää rahaa? Tottakai omaan sääntökirjassaan kerrottuun toimintaan, mutta myös toiminnan pyörittämiseen eli toimistoon ja henkilöstön palkkoihin.

Olen reilun kahdenkymmenen vuoden yrittäjänurani aikana käynyt noin 2000 järjestössä ja säätiössä. Ja käyn vuosittain sadoissa uusissa. Yllätyksekseni huomaan usein, että toimintaan suunnattua rahaa käytetään paljon toiminnan yleisiin kustannuksiin enemmän kuin järkevästi on tarvetta. Ihmisiä palkataan tekemään manuaalisia rutiineja, jotka voitaisiin automatisoida. Automaatioaste usein on alhaisempi kuin keskimääräisessä yrityksessä. Miksi näin? Järjestöillä ei ole kilpailua. Niillä on jäsenistön vuosimaksut sekä mahdolliset lahjoitus- / sponsorointivarat, jotka budjetoidaan vuosittain. Kassavirta on ennustettavaa ja aina, kun jää ylijäämää mietitään, annettaanko se toimintaan vai käytetäänkö se kuluihin. Jostain syystä kulujen hankkiminen on helppoa ja mukavaa, joten ne tuppaavat paisumaan vuosien varrella. Ja tämä on aina pois itse toiminnasta.

Office Management on löytänyt miljoonien eurojen rahareiän, jonka voi helposti tukkia

Microsoft lanseerasi viime syksynä non-profit -järjestöille ilmaisia tai erittäin edullisia IT-Pilvipalveluita, jotka sisältävät mm. sähköpostin, tiedostojen hallinnan, videoneuvottelun ja Office –paketin. Lisäksi Office Management rakentaa palvelujen kylkeen omalla edullisemmalla hintatasollaan kokonaisuuden – käyttöönoton, tuen, ylläpidon ja 24/7 helpdeskin. Ja yhdessä Hewlett-Packardin kanssa toimitamme edullisemmin tietokoneet ja tulostimet sekä tietoturvan.

Office Management on rakentanut järjestöille edullisen Skuuppi-kartoituspalvelun, joka napakasti viidessä arkipäivässä selvittää, paljonko järjestö säästää rahaa näiden uusien (usein ilmaisten) IT-palvelujen avulla. Office Management Skuuppi maksaa 790€+alv. ja palvelulla on takuu; Mikäli Office Management ei pysty osoittamaan 10+ henkilön organisaatiolle yli 10 000€ kustannussäästöjä, on kartoituspalvelu täysin ilmainen. Kartoituspalvelu ei myöskään sido asiakkaita yhtään mihinkään jatkotoimiin Office Managementin kanssa.

Office Management arvioi, että jos jokainen 10+ henkilön järjestö Suomessa käyttäisi Skuuppi-kartoituspalvelua hyödykseen, vuosisäästöjä organisaatiolle voitaisiin todistaa jopa miljoonien eurojen edestä. Tämä on paljon rahaa, jos sen voi käyttää omaan toimintaan.

Lisätietoja palvelusta: http://www.slideshare.net/Kill4IT/bitify-skuuppi

Tarmo Herlevi

Espoossa 17.2.2015

Tarmo Herlevi
Yrittäjä
Office Management Oy

Kommentoi


Verkostoidu sinäkin kanssamme!

1029 seuraajaa Seuraa meitä Facebookissa 38 seuraajaa Seuraa meitä Twitterissä 169 seuraajaa Seuraa meitä Linkedinissä

Jätä soittopyyntö

Haluatko pikaisen yhteydenoton myyjältä? Jätä numerosi, soitamme sinulle takaisin!
    Hyväksymällä ehdot, vahvistat että olet lukenut ja hyväksynyt tietosuojaehtomme.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.