Ajatuksia

Asiakaslähtöisyys keskiöön
Lisätty kategoriaan Ajatuksia, Blogi kirjoittajalta Mona Suominen
Monesti kerron asiakkaillemme, että OM haluaa olla kumppani, joka on aidosti läsnä asiakkaidemme arjessa. Haluamme olla kumppani, joka tuntee asiakkaansa ja joka tietää mitä asiakas meiltä odottaa. Tämä vain, jotta osaamme kehittyä asiakkaidemme toivomaan suuntaan.
Näen että menestyvän yrityksen salaisuus liittyy nimenomaan asiakkaan huomioimiseen ja asiakaslähtöisestä ajattelumallista. Koko organisaation tulee sitoutua tähän, jotta asiakaskeskeisyys muodostuu luontevaksi osaksi yrityksen kulttuuria. Asiakkaat huomaavat teeskentelyn ja puolivillaisesti suoritetun työn. Tämä ei missään nimessä tarkoita, etteikö virheitä tehdä ja etteikö näitä saisi tehdä. Niin kauan, kun ihmiset palvelevat ihmisiä ja ihmiset suorittavat työtehtäviä, on inhimillinen tekijä otettava huomioon. Virheitä sattuu, mutta virheet tulee korjata ja virheistä tulee oppia.
En voisi olla tiimistämme ylpeämpi, kun sain keväällä tehdyn asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset. Olemme viimeisen vuoden aikana tehneet hartiavoimin töitä prosessien ja toimintatapojen kehittämiseksi. Hienoa huomata palautteenne perusteella, että tehdyt muutokset näkyvät arjessanne sekä tavassamme palvella ja kohdata teitä.
Tämän vuoden asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan suosittelijaindeksi (NPS) on 31, kun keskimääräinen tulos IT-alalla on 11.
Kysyimme myös asiakkailtamme, kuinka moni valitsisi OM:n kumppaniksi, mikäli olisivat tällä hetkellä valitsemassa IT kumppania. Peräti 95% vastanneista valitsisivat uudestaan OM:n. Kiitos teille luottamuksesta!
Koko OM:n tiimi on tehnyt kovasti töitä näiden lukujen saavuttamiseksi. Kyse ei ole yksittäisen ihmisen suorituksesta vaan koko tiimin saumattomasta ja johdonmukaisesta työstä asiakkaidemme hyväksi. Iso kiitos kuuluu myös asiakkaillemme. Te kerrotte ja annatte palautetta, me kehitymme ja toteutamme! Tämä on kumppanuutta parhaimmillaan!
Asiakaslähtöisyys on aina ollut meillä OM:llä tärkeässä asemassa, mutta tiedämme että aina voi olla parempi, aina voi oppia uutta, aina voi kehittyä ja aina voi viedä palvelukokemuksen askeleen pidemmälle. Näin myös meillä, jatkamme johdonmukaisesti asiakaskokemuksen kehittämistä.
Kohti uusia ensiluokkaisia kohtaamisia!
Aurinkoisin kevätterveisin,
Mona
