Ajatuksia

Ajatuksia

11 09.2013

Asiakaspalvelua itsepalveluna

Lisätty kategoriaan Ajatuksia kirjoittajalta Jaakko Sippola

Kun tällä hetkellä aloitan kirjoittamaan blogiani, kännykkä näyttää, että olen jonottanut operaattorille 21min. Eihän tämä nyt vielä ihan hirveätä ole, mutta kun jonotin jo kerran tuon 19min ja sitten minut ohjattiin eteenpäin. Jonotan siis toista kertaa. Asiani on 8€:n virhe laskussa. Nyt vaan luonne ei anna periksi katkaista puhelua, rahahan on jo menetetty moneen kertaan.

Muutamassa välissä näiden hienojen kappaleiden, joita kuuntelen, nauhoite sanoo, että voin asioida myös verkossa jättämällä sinne tänne tietoja ongelmastani. Tämän tein viikko sitten. Vielä tänä päivänäkään en ole vastausta saanut. Huh.

Nyt kun teen tätä klo.18.18 työajan ulkopuolella, tulee mieleeni yrittäjät, ne kiireiset yrityksten ”kalleimmat” ihmiset, jotka joutuvat yhä useammin roikkumaan puoli päivää puhelimessa jonkun jopa vähäpätöisen asian takia. Toimiiko palvelu kuitenkaan verkossa?

Olen itse viemässä yrityksemme tiettyjä palveluita verkkoon kuten tulevaisuudessa mahdollisesti tikettiportaalin, asiakaspalvelun chatin Facebookkiin, Twitteriin yms. Yhdestä asiasta en kuitenkaan luovu. Siitä että kun meidän asiakas tarvitsee jonkun nopeasti puhelimen päähän, saa hän sen nopeasti. Office Managementin keskimääräinen vastausaika 2012 oli 9sekuntia ja tästä tulemme pitämään kiinni.

Mitä mieltä olet itse: Palvelut verkkoon vai ei?

P.S. Jonotus jatkuu edelleen ja nyt alkaa kiehua päässä. 29min.13sec and counting…

Kommentoi


Verkostoidu sinäkin kanssamme!

1029 seuraajaa Seuraa meitä Facebookissa 38 seuraajaa Seuraa meitä Twitterissä 169 seuraajaa Seuraa meitä Linkedinissä

Jätä soittopyyntö

Haluatko pikaisen yhteydenoton myyjältä? Jätä numerosi, soitamme sinulle takaisin!
    Hyväksymällä ehdot, vahvistat että olet lukenut ja hyväksynyt tietosuojaehtomme.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.